سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از کفش

 

 

چند نکته در عکاسی تبلیغاتی از کفش اهمیت خاص دارد که آنها را به طور خلاصه عنوان می کنیم.

 

 

اول اینکه آماده سازی اهمیت ویژه دارد. سفارش شما چه عکاسی زمینه سفید در تعداد بالا باشد چه تعداد کمی عکس دکوراتیو، اماده سازی کفش ها و مرتب کردن آنها اهمیت خاصی دارد. همیشه باید از سفارش دهنده محصول نو درخواست کنید، اما جدا از نو بودن محصول باید لنگه به لنگه کفش ها تمیز شوند، بندهای آنها محکم بسته شود و داخل آنها کاغذ قرار داده شود تا شکل و شمایل درستی به خود بگیرند. به این کار آماده سازی می گویند.

نکته دوم و شاید مهمترین نکته، نور پردازی است. نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی برگ برنده تمام پروژه ها است. مقاله کاملی درباره نیازهای پایه عکاسی تبلیغاتی وجود دارد که بخشی از آن به اهمیت نورپردازی اختصاص دارد. در مورد عکاسی تبلیغاتی از کفش نیز همین نکته صادق است. به طور کلی اجرای نورپردازی روی انواع چرم و پارچه های مات یا براق مهارت و تمرین می طلبد که در زمان دریافت یک پروژه شما باید این سطح از آگاهی را داشته باشید.

نکته بعدی که تاثیر زیادی در ایجاد تصویر خواهد داشت، تصمیم گیری در مورد لنز و زاویه عکس تبلیغاتی است. همیشه به یاد داشته باشید باید زاویه و لنزی برای عکاسی از کفش را انتخاب کنید که در کنار به نمایش کشیدن زیبایی، کفش دچار اعوجاج نشود. بدترین زاوه ای که می تواند برای محصولی مثل کفش انتخاب شود زاویه ای است که کفش را پهنتر یا باریکتر از حالت واقعی، خمیده‌تر یا صافتر، بزرگتر یا کوچکتر نشان دهد. در مورد کفش این اتفاق‌ها به آسانی رخ خواهد داد زیرا شما با محصولی رو به رو هستید که به خودی خود پر از خمیده گی های عجیب است. حال شما وظیفه دارید کاری کنید تا این خمیدگی ها زیبا به نظر برسند، نه اغراق شده و غیر واقعی.

به عنوان نکته آخر، اگر در پروژه عکاسی که انجام می دهید نیاز به استفاده از مدل انسانی دارید، در انتخاب مدل خوب دقت به خرج دهید. بسیاری از عکاس‌ها و کارفرماها تصور می کنند چون در عکاسی از کفش صرفا پای مدل عکاسی می‌شود می‌توانند از دوستان و آشنایان خود برای عکاسی استفاده کنند. این کار در نهایت به پروژه شما ضربه خواهد زد. زیرا دوست شما آنقدر تحمل روی پا ایستادن آن هم در حالتی خاص را ندارد تا شما روی پایش نورپردازی کرده و عکاسی را انجام دهید. و حتی اگر این لطف را به شما بکند، هنوز حالت های درست و زیبای قرار گرفتن پا برای عکاسی کفش را نمی داند. از این گذشته شاید کشیدگی پا و قد دوست شما برای عکاسی از کفش مناسب نباشد.

امیدوارم موارد بالا برای شما مفید بوده باشد. برای مطالعه مطالب بیشتر درمورد عکاسی تبلیغاتی به لینک زیر مراجعه کنید.

https://dadgarphoto.com/blog/