سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی زمینه سفید: انواع عکس زمینه سفید

 

 

 

پک شات Packshot

بیشترن درخواست ها این روز ها مربوط به عکس زمینه سفید فروشگاهی است. (packshot) پک شات یا عکس فروشگاهی همان نوع عکاسی است که شما یک صحنه کاملا سفید، گاه حتی بدون سایه طبیعی شی مورد نظر طراحی می کنید و بعد از به دست آمدن نور تعداد زیادی محصول را از چند جهت عکس می گیرید. این عکسها اصلا زیبا نیستند. زیرا هزینه در نظر گرفته شده برای عکس به شدت پایین است، تعداد محصول های در صف عکاسی بسیار بالا و گاه حدود چند هزارتا. پس نور پردازی خاصی رو محصول انجام نمی شود و گاه با یک نور تخت و عمومی عکاسی انجام خواهد شد. حتی تا جایی ممکن از مرحله روتوش پرهیز می کنیم، مگر عکس یا محصول دچار خرابی باشد و مجبور باشیم آن را در مرحله پس از عکاسی اصلاح کنیم. واضح است که این نوع عکس برای چاپ کاتالوگ مربوط به محصولات یک کارخانه یا یک شرکت اصلا مناسب نیست. کاتالوگ قرار است معرف هویت شرکت باشد و اولین ضربه بازاریابی را وارد کند. چاپ عکس بد یعنی مرگ کاتالوگ. بعضی از افراد برای ارزانتر انجام دادن این عکاسی از تجهیزات بازاری مثل خیمه نور استفاده می کنند که برای شرکت های بزرگ توصیه نمی شود. زیرا این خمیه ها یک محصول خانگی بوده و آنقدر نور را یک دست و پخش می کند که عکس شما از عکس های سایت دیجی کالا یا آمازون نیز بی روح تر می شود. شرکت هایی که بعد از انجام دادم چند صد عکس با این روش به دنبال عکاس حرفه ای می گردند تایید کننده این مطلب هستند.

 

 

عکس زمینه سفید برای کاتالوگ

این نوع عکس نیز همچنان عکس صنعتی به حساب می آید اما به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد. اول اینکه عکس قرار است چاپ شود. موضوع چاپ خیلی حساس است. این نوع عکاسی عکاس را وادار می کند تا با استفاده از مودیفایر های مختلف، تعداد بیشتری نور استودیویی و کمک گرفتن از سایه ها تمام جزییات محصول را به نمایش بگذارد. به زبان ساده، این نوع کار به علم و مهارت بیشتری نیاز دارد پس هزینه بیشتری دارد و زمان بیشتری نیاز دارد. همینطور عکسی که هدف آن چاپ است روتوش بسیار دقیقتری نیاز دارد.

عکس زمینه سفید تبلیغاتی برای ترکیب شدن با گرافیک.

موارد زیادی اتفاق خواهد افتاد که سفارشی دریافت می کنید برای یک عکس زمینه سفید دقیق تا شرکت تبلیغاتی واسطه یا همکار گرافیست شما آن را با طرح گرافیکی خود ترکیب کند. این عکسها نیز به طور عمده یا تبدیل به چاپ های کوچک می شوند یا چاپهای بزرگ مثل بیلبرد. اینجا با زمینه سفید سر و کار داریم ولی اجازه داریم در عکس دخل و تصرف کنیم، زیرا وارد قلمرو عکاسی تبلیغاتی شدیم. شاید شما محصول را روی هوا عکس بگیرید تا توهم حرکت و معلق بودن را تداعی کنید ، یاید با وجود زمینه سفید نور های رنگی و افکتیو استفاده کنید. شاید عکس شما مفهومی باشد و نیاز به مدل انسانی داشته باشید. شاید قرار باشد محصول را در حال استفاده عکس بگیرید. با اینکه اسم عکس زمینه سفید است کار هیچ شباهتی به تصور عمومی عکس فروشگاهی ندارد.

عکاسی محصول در استیج سفید

 

 

اخیرا عکس هایی طرفدار پیدا کرده است که در آن محصول را در یک استیج یا صحنه یک سفید مطلق عکاسی می شود.چند جعبه یا پله سفید و بدون بافت در هر شکل هندسی در صحنه وجود دارند که محصول ها روی آن چیده می شوند. شاید گوشه کادر یک افکت سایه نیز اضافه شود. این عکس از همان دسته عکسهایی است که مخلطب در مواجهه اولیه نمی تواند آن را دسته بندی کند. حقیقت این است که گرفتن چنین عکسی اصلا کم هزینه و سریع نیست. برعکس، یک عکس دکوراتیو کامل است. ساخت چنین جعبه ها و پله هایی چه به صورت فیزیکی در صحنه چه در کامپیوتر به صورت مجانی نیاز به وقت و هزینه دارد. نور پردازی این عکس ها پیچیده است، پس هزینه عکس اصلا ارزان نیست و هزینه کامل یک عکس دکوراتیو را دارد.
برای مطالعه مقاله کامل به آدرس زیر مراجعه کنید: